Вчера ми се появи странно квичене от спирачките. при всяко натискане, дори когато колата е в покой, се чува продължително свирене. Предполага се, че е от сервото. някой знае ли каква може да бъде цената на ремонта? Колата няма АБС.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Свирене от спирачките
Collapse
X
-
Свирене от спирачките
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)Тагове: Няма
-
ти нали щеше да се обаждаш за филтъра. за цената 70 лева ми се вижда доста оптимистично особено за нашето голямо серво. Има една като моята сега я разглобяват в автокъщатана ХМС. Може да минеш да погледнешAlfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Серовто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
Comment
-
Първоначално публикувано от koolio Покажи съобщениеСеровто сменено при Румен - 100 лева частта, 80 лева труда. оказа се още, че от сервото е влизал въздух в колекторите и затова е придърпвала колата. Сега и този проблем (почти) се оправи.
155 2.5 V6
Passat 2.5 TDI 180hp highline
Comment
-
Първоначално публикувано от lulin racing Покажи съобщениеОт сервото на спирачките е влизал въздух и е придърпвала колата?!?!??!?! Е че аз като имам скъсана мембрана на същото и ми изтича спирачната течност какви ли аномалий дава......155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
-
Първоначално публикувано от метъл Покажи съобщениеНещо си в грешка. Сервото има само една мембрана и от едната и страна е вакуума от двигателя, а от другата атмосфервн въздух или вакуум от двигателя през управляеми от педала на спирачката клапанчета. Когато не си го натиснал от двете и страни има един и същ вакуум и тя не се мести (няма разлика в наляганията). Когато натиснеш педала се затваря клапанчето свързващо с вакуума и се отваря това към атмосферата врезултат, на което налягането се повишава (от едната страна, а от другата си остава вакуума от двигателя), мембраната се премества и чрез оста си натиска спирачната помпа. При преместването си мембраната затваря клапанчето към атмосферата на позиция зависеща от положението на педала, с което се регулира спирачното усилие. В сервото няма спирачна течност! Имаш теч в помпата и от нея - в сервото. А това, което казва koolio е вярно - ако имаш скъсана мембрана или незатварящо клапанче двигателя поема въздух след дроселовата клапа, който не е отчетен от дебитомера и води до обедняване на сместа, пропуски във възпламеняването на сместа и съответно до прекъсване. Това може да го прави дори без да се натиска спирачката. Тогава проблема е или в клапанчетата (зависи каква е конкретната им конструкция - на Алфа не съм отварял, така че говоря принципно) или в маркуча между сервото и двигателя.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Напълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
-
Първоначално публикувано от метъл Покажи съобщениеНапълно нормално (ако е за кратко). Това съскане представлява самото поемане на въздух, когат клапанчето отвори и колкото по-рязко натискаш педала толкова повече отваряш клапанчето и поема повече въздух, затова и повече съска. въпросът е да е за кратко - само докато педала се движи надолу. Като го задържиш на едно място трябва да спре, защото е поело необходимото количество въздух (според степента на натискане на педала). Ако продължи значи трябва да сваляш сервото - имаш пробита мембрана или незатватящо клапанче - това, което свързва кухините от двете страни на мембраната. Ако нямаш проблем със сервото, а само те дразни съскането можеш да го обезшумиш като натъпчеш малко дунапрен, там където влиза педала в сервото - от там влиза въздуха. То би трябвало да си има ама... Служи едновременно за филтриране на постъпващия въздух (прашинки в областта на краката на шофьора дал господ), за да не сдадат багажа клапанчетата и за обезшумяване. Както се досещаш вече тези клапанчета се намират вътре в сервото. Ако трябва да сме още по-точни - в мембраната. В средата си тя е доста удебелена ~4-5см и там има отвор, в който са клапанчетата и същевременно се осигурява контакт на двете оси - входната от педала и изходната от мембраната в случай че сервото не работи - липса на вакуум, слъсана мембрана и т.н.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
ами пак е някъде там - влизащия в сервото въздух. Само че влиза бавно, т.е отвора е малък и намалява дебита, но съскането го има, защото разликата в наляганията (вакуума на двигателя от една старана и атмосферното налягане от друга) е голяма, следователно скоростта на въздуха е голяма. Сваляне, разглабяне и почистване от налепи му е майката... В този случай слагането на допълнителен дунапрен не е жетелно, защото че забави още (теоретично) спирачното въздействие. Дали ще се усети на практика не мога да кажа - то все пак зависи от плътността му, която пък от своя страна зависи освен от самия него (има рехави, но има и бая плътни дунапрени), но и от това колко си го наблъскал (най-вече)155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
-
Да, и моята е такава. Не съм го свалял (не ми се е налагало и дано не се), но като знам какво е в този ъгъл и ми се доповръща. А на на мен на туй отгоре там ми завряха и изпарителя на ГИ... Ужас... А по твоя проблем - по от рано със спирачките... И тапи (на някоя мп3-ка) в ушите155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
-
Хубаво де, а има ли начин да пробвам да почистя с някакво спрейче ли с въздух под налягане ли там входа за въздух към сервото откум купето? то като гледах е доста тясно около лоста на педала... идеята е малко по-лесно да взима въздух - че така може и сервото да прекарам с такова натоварване...а и рязкото спиране е малко сложно
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
Comment